Działalność charytatywna w firmie

Sprytny marketing czy prawdziwa potrzeba zaangażowania społecznego? Na działalność charytatywną w miejscu pracy można patrzeć dwojako. Jednak nawet jeśli jest ona organizowana z nie do końca szlachetnych pobudek, zawsze przynosi pozytywne korzyści obu stronom.

Organizowanie akcji charytatywnych w miejscu pracy jest ważnym celem dla coraz większej liczby polskich firm. Polscy pracodawcy coraz chętniej angażują się w Szlachetną Paczkę czy zbiórki pieniężne na rzecz schronisk dla zwierząt, hospicjów czy fundacji ekologicznych. Wszystkie tego typu działania wpisują się w koncepcję CSR, czyli społeczną odpowiedzialność biznesu (z ang. corporate social responsibility), która jest wpisana w strategię marketingową prawie każdej nowoczesnej korporacji. Według tej koncepcji, firma na etapie ustalania swoich celów biznesowych, powinna uwzględniać również dobro środowiska naturalnego, a także szeroko pojęte interesy społeczne.

Wszystkie ręce na pokład

Wspieranie akcji dobroczynnych wpływa pozytywnie na relacje wewnątrz organizacji. Poza 8-godzinnym dniem pracy, warto dać pracownikom możliwość zrobienia czegoś dobrego. Wspólne organizowanie zbiórek, pakowanie prezentów, czy prace remontowe dla hospicjum sprawią, że pracownicy w organizacji poczują się wspólnotą i bardziej się do siebie zbliżą. Ich poczucie, że zrobili coś wartościowego z pewnością przełoży się pozytywnie na jakość ich pracy. Będą czuli się bardziej zmotywowani i szczęśliwi.

Wizerunkowy strzał w dziesiątkę

Reklamowanie na zewnątrz firmy jako pracodawcy społecznie odpowiedzialnego, jest korzystne również z marketingowego punktu widzenia. Obecnie pracodawcy prześcigają się w coraz to oryginalniejszych i hojniejszych propozycjach, by zrekrutować nowych pracowników. Oprócz atrakcyjnego wynagrodzenia, bezpłatnych kursów językowych i bogatego pakietu dodatkowych benefitów, angażowanie się w akcje charytatywne może być również wabikiem dla .potencjalnych pracowników. W szczególności na takie kwestie są wrażliwi tzw. milenialsi, (osoby urodzone w latach 80. i 90), które stanowią jedną z liczniejszych grup na rynku pracy.

Przychylniejszym okiem na firmę, która w swoim credo działalności ma wpisaną politykę CSR spojrzą z pewnością potencjalni klienci i kontrahenci. Współpraca z przedsiębiorstwem, które podziela podobny katalog wartości, może się okazać owocniejsza i trwalsza.

Podziel się wpisem!

Share on facebook
Opublikuj na Facebook
Share on twitter
Opublikuj na Twitter
Share on linkedin
Opublikuj na LinkedIn
Share on pinterest
Opublikuj na Pinterest